nzflipjes2.reismee.nl

Taupo - Napier - Hastings - Clive - Palmerston North

Door de bergen, langs ravijnen, via kringelweggetjes en over rivieren gereden. Nu bij het kratermeer Lake Taupo waar we wandelingen hebben gemaakt door thermisch gebied. Overal rook, modder, gekke kleuren, 'heerlijke' lucht en veel warmte. In een hotpool gaan badderen en bij een Frans café gaan eten.

Aan Lake Taupo koffie en thee gedronken met de vulkanen op de achtergrond. De lekkerste koekjes ooit hebben we nog niet gevonden, maar het hockey pockey icecream wel! Richting Napier gereden - weer heel ander landschap. Hier waren vooral veel kerstbomen ;-) Weer mooie watervallen gezien en een geweldig park waar we totaal de weg kwijt waren. Samen zonnen op de camping; Emile heeft al flink wat boeken gelezen!

Napier is geweldig! Mooie promenade en alles in art deco stijl. Veel winkels gezien en hockey pockey icecream op het strand. Langs de promenade gewandeld en we gingen midgetgolfen ;-) Emile had gewonnen (moest ik vermelden).

Bij Clive aan de rivier/zee gestaan en tot de zon onderging buiten gezeten. 's Avonds ook mooie sterren gezien!

Daarna door naar Palmerston North. Eerst 's ochtends een country farmers market bezocht. Om 9 uur al druk met veeeeel eten, muziek en gezelligheid. Gewandeld bij een gorge en nu in de zon een wasje draaien hihi