nzflipjes2.reismee.nl

Te Anau - Milford sound

• Emile rijdt geweldig door de bergen bij Milford sound en ditmaal hadden we uitzicht over honderden watervallen. De bergen hier vangen het regenwater nergens op dus zien we vanuit de hemel lange watervallen. Sommige zijn breed en veranderen in snelle rivieren, anderen worden door de wind omhoog geblazen en verdwijnen als mist. De route was goed te rijden en de paarse, roze en witte lupines stonden in bloei. In de haven lag ons cruiseschip klaar en om half 5 vertrokken we langs 'mitre peak' naar Harrisons cove. We kregen de sleutels van onze kamer en waren lange tijd alleen aan dek (met regenjassen aan). Na een muffin met koffie gingen we met een bootje langs de zeehonden, aalscholvers en grootste watervallen. Na een warme douche was het tijd voor het buffet.
  • We leerden twee stellen kennen en hebben de rest van de avond gekletst, yahtzee gespeeld, naar de zeehonden aan boord gekeken naar natureguy Forest geluisterd en kaas gegeten. Na de countdown met champagne en happy new year' met leraressen uit Australië gekletst.
  • De volgende dag vroeg op, want na het ontbijt gingen we de Tasman zee op. Nog meer moois gezien en daarna werden we in de haven weer afgezet. Iedereen een gelukkig nieuwjaar! Wij hebben het in Milford Sound geweldig gehad.