nzflipjes2.reismee.nl

Paraparaumu - Wellington - Picton - Mahau Sound

Met de familie flink bijgekletst en weer heerlijk gegeten. Afscheid nemen was moeilijk. Daarna met de ferry naar het Zuidereiland. De Queen Charlotte Sound was prachtig! Aan boord van het schip een patatje gegeten en veel op het dek doorgebracht. Het waaide wel heel hard! Met blauwe lucht en groene hoge heuvels kwam Picton in zicht.

In Picton hebben we bij de haven gewandeld en gewinkeld. Scrambled eggs voor Emile en pannenkoeken met banaan, maple syrop en bacon voor mij als 'second' breakfast ;-)

De Kenepuru Sound was al even mooi en bij Mahau Sound aan het strand gestaan. Allebei met een nieuw boek op schoot. Dit strand ligt vol met kristallen. Zojuist was het vloed, maar nu zakt het water weer langzaam. De vogels zijn gekomen om de schelpen die zijn aangespoeld leeg te pikken. Hier zijn zoveel vogels die we nog nooit hebben gezien. De weka en kwartels rennen rond. Gele mussen, fantails met grote staarten, groene dikke vogels, gestippelde dotterels en gewone merels en meeuwen.